הבצק של הפיצה: הסוד לסלייס המושלם!

האם תהיתם פעם מה הופך פיצה ליוצאת דופן באמת? זה הרוטב? הגבינה? התוספות? בעוד שכל האלמנטים הללו ממלאים תפקיד, הסוד האמיתי לפיצה נהדרת טמון בבצק.

הכנת בצק פיצה משלב ההכנה עשוי להיראות מרתיע, אבל עם כמה מרכיבים פשוטים וקצת סבלנות, אתם תהיו בדרך ליצור פיצות באיכות מסעדה ממש במטבח שלך. 

בין אם אתם מעדיפים פיצה קלאסית בסגנון איטלקי עם דפנות קריספיות דקות ופריכות או פרוסה דשנה בסגנון ניו יורקי עם פנים לעיס, הבצק הנכון יכול לעשות את כל ההבדל.

במאמר הבא נחקור את כל מה שצריך לדעת על בצק פיצה, מסוגי הקמח השונים לשימוש ועד לחשיבות התסיסה. וגם ניתן לכם טיפ מעולה להכנת הפיצה שלכם בבית!

אז איך מכינים בצק פיצה בכלל? ומה הופך את שלנו לכ"כ מיוחד?

בצק פיצה הוא תערובת מיוחדת של קמח, שמן, מים, שמרים, מלח וסוכר. הקמח מספק את המבנה והמרקם, בעוד השמרים פועלים כחומר תפיחה המאפשר לבצק לתפוח ולהיות קל ואוורירי. מלח וסוכר עוזרים לשפר את הטעם, תוך שליטה על השמרים.

אז מה מיוחד בבצק לפיצה שלנו?

 

2 דברים:

1. בבצק שלנו אין שמן חברים, אין שמן בכלל!

2. סליחה אבל כאן אנחנו עוצרים, אל תגזימו חח לא באמת חשבתם שנחשוף את המתכון הסודי שלנו נכון?

מכינים פיצה?
נסו את הבצק שלנו - ותשדרגו לעצמכם את הארוחה!

* אזור תל אביב בלבד
* אפשר גם בWOLT

סוגי קמח לבצק פיצה

לסוג הקמח שבו אתה משתמש להכנת בצק הפיצה שלך יכול להיות השפעה גדולה על המוצר הסופי. להלן שלושה מסוגי הקמח הנפוצים ביותר עבור בצק פיצה:

קמח לכל מטרה

קמח לכל מטרה הוא אופציה רב-תכליתית ובמחיר סביר, הזמינה ברוב חנויות המכולת. יש לו תכולת חלבון מתונה, מה שהופך אותו מתאים להכנת בצק פיצה רך ולעיס כאחד.

קמח לחם

קמח לחם הוא קמח עתיר חלבון המיועד במיוחד להכנת לחם. יש לו תכולת גלוטן גבוהה יותר מקמח לכל מטרה, מה שמביא לבצק לעיס ואלסטי יותר. זה הופך אותה לבחירה מצוינת להכנת פיצות בסגנון ניו יורק עם קרום עבה ולבבי.

קמח 00

קמח 00 הוא סוג של קמח איטלקי העשוי מחיטה רכה ובעל מרקם עדין מאוד. הוא דל בחלבון ועשיר בעמילן, מה שמקנה לו מרקם עדין ורך מאוד. זה הופך אותו לאידיאלי להכנת פיצות בסגנון איטלקי עם דפנות דקות ופריכות.


תהליך התסיסה: 

המפתח לבצק פיצה איכותי

התסיסה היא תהליך של מתן אפשרות לשמרים בבצק לצרוך את הסוכרים בקמח, תוך הפקת גז פחמן דו חמצני ואלכוהול. זה לא רק גורם לבצק לתפוח, אלא גם תורם לטעמו ולמרקם שלו.

ישנן שתי שיטות עיקריות לתסיסת בצק פיצה:

תסיסה קרה

תסיסה קרה היא תהליך איטי ומבוקר המתרחש במקרר. מערבבים את הבצק ואז מכניסים למקרר לתפיחה במשך מספר שעות או אפילו לילה. שיטה זו מביאה לטעם מורכב יותר, שכן לשמרים יש יותר זמן לפתח את טעמם.

תסיסה בטמפרטורת החדר

תסיסה בטמפרטורת החדר היא תהליך מהיר יותר המתרחש בטמפרטורת החדר. מערבבים את הבצק ולאחר מכן מניחים לתפיחה של מספר שעות או עד להכפלת נפחו. שיטה זו מביאה למצב בהיר ואוורירי יותר, שכן לשמרים יש סביבה חמה ונוחה יותר לגדול בה.

אז כמו שכולם יודעים, פיצה זה דבר פשוט מאוד וטעים מאוד! אבל יש כדי להגין פיצה באמת טעימה זה כבר ענייו של מתכון מנצח ודקויות קטנות שעושות את כל ההבדל…

 

הגיע הזמן שנגלה לכם מה יהפוך את הפיצה הביתית שלכם לפיצה שכל האורחים ידברו עליה, מוכנים?

 

הבצק שלנו! 🙂


ברצינות חברים כמו שהבנתם מהמאמר הזה – לבצק יש משמעות מטורפת לטעם ולאיכות הפיצה. וכדי לעשות בצק טוב צריך זמן תפיחה, וידע בהכנה וכו' וכו', ומכיוון שאנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאין לכם תנור אבן בבית ושאתם פשוט רוצים להתענג על פיצה איכות אבל כן להכין בכייף בבית עם כל המשפחה אז למה לא פשוט לקנות את הבצק האיכותי שלנו, לחזור הבייתה ולהמם את כל הסועדים! 


(תגידו שאתם הכנתם את הבצק זה בסדר אנחנו לא נגלה! 😊)

פיצה וקרטון למשלוח פיצה של פנמה פיצה